Saturday, May 21, 2011

Juara Tenpin Bowling Dinobatkan





Meriah - terhibur - santai
Itulah yang dapat digambarkan ketika berlangsungnya Kejohanan Tenpin Bowling kali pertama anjuran BKGK SK Taman Alam Megah. kejohanan yang berlangsung semalam 21.05.2011 di Ole Ole Shah Alam adalah sempena Hari Guru peringkat SKTAM dan merupakan klimaks sambutan tahun ini.

Seperti pendaftaran awal, 32 peserta pertandingan tenpin bowling ini rata-rata guru SKTAM muncul di Ole Ole Shah Alam bagi merebut gelaran juara. Seawal jam 10.00 pagi, kebanyakan peserta muncul kebanyakannya membawa pasukan sorak sendiri yang terdiri dari ahli keluarga mereka.

Belum mula pertandingan lagi, Ole Ole Shah Alam telah gawat dengan gurau senda dan sorakan peserta dan penyokong yang hadir. Terpancar kegembiraan diwajah peserta, pasangan masing-masing dan anak-anak.

Sebaik kejohanan dimulakan, maka bermulalah aksi, skil dan bakat terpendam masing-masing. Berbagai ragam, keletah menghiburkan dan insiden menarik muncul mewarnai pertandingan. Setelah berhempas pulas hampir 90 minit maka juara pun muncul. Saingan cukup sengit. Siapa sangka cikgu-cikgu SKTAM mampu membuat kejutan-kejutan dengan double strikes, setakat spares berterusan adalah aksi bersahaja cikgu-cikgu. Pendek kata kalau Shalin Zulkifli pun join pertandingan mesti gemuruh hatinya.. haha

Tahniah kepada pihak penganjur iaitu BKGK SKTAM terutamanya En Mohd Soleh Ghazali. Banyak tu hadiah disediakan, door gift lagi dan makan-minum ringan-ringan. Macam pergi parti pulak rasanya. Apapun memang best dan sukses penganjuran ini. rata-rata peserta bertanya bila lagi nak buat siri ke-2 kejohanan tenpin bowling seperti ini lagi?

No comments:

Post a Comment