Thursday, September 6, 2012

Semarak merdeka: Saya anak Malaysia

LIRIK LAGU SAYA ANAK MALAYSIA

1957 bulan 8
kita merdeka
setelah dijajah oleh orang Inggeris
Kamikaze dan Portugis

Dari Perlis ke Kota Kinabalu
rakyat bersatu dan maju
budi bertuah hasil melimpah
siapa rajin hidup mewah

saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia

Melayu Cina Iban India
Kadazan Portugis pun ada
semua kaya dengan budaya
di bawah kibaran satu bendera

saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia

Hujan emas di negeri orang
hujan batu di negeri kita
walaupun cantik negeri orang
tentunya Malaysia cantik lagi

Melayu Cina Iban India
Kadazan Portugis pun ada
semua kaya dengan budaya
di bawah kibaran satu bendera

saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia
saya anak Malaysia

1 comment:

  1. To Datuk Seri Ir. Dr. Wee Ka Siong (President of the Malaysian Chinese Association)

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU teruk

    Contohnya, yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, dan Datuk Yip Kum Fook(Bapanya).. mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Sekarang dalam internet terlalu ramai yang mengadu tentang mereka (Datuk Yip Kum Fook dan Yip Jiun Hann), Tuan kena buat sesuatu, kami masyarakat Cina di Kepong dan ahli MCA, juga kami amat memalukan kaum lain.

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    Yap Leong Fah

    ReplyDelete